Proiect Partial II - Psihologie experimentala - deadline:21.12.09
4 participanți
UBB CLUJ Psihologie IDD an I - 2009-2010 :: Psihologie IDD an I :: Informatii reorganizate din semestrul I (members only) :: Psihologie experimentala si analiza datelor
Pagina 1 din 1
Proiect Partial II - Psihologie experimentala - deadline:21.12.09
In data de 14.12.2009 va fi anuntata tema pentru proiectul partial 2. Limita de predare va fi 21.12.2009 23:59
Re: Proiect Partial II - Psihologie experimentala - deadline:21.12.09
a aparut Proiectul Partial II pe platforma IDD, la adresa:
https://portal.portalid.ubbcluj.ro/romana/psihologie_ro/an1/psy1031/Shared%20Documents/Proiecte%20partiale%20si%20examene/Proiect%20Partial%20II.pdf
-------------------------------------------------------------------------------------
Proiect Partial II
Utilizând cunostintele prezentate în capitolele 4 si 2.1 derulati următorul studiu:
Raportul final va fi editat într-un document Microsoft Office Word, fără restrictii asupra numărului de pagini.
Titlul fisierului va fi de forma: Nume_Prenume_Proiect_Partial_II.doc
Acest document va fi trimis ca si atasament la un e-mail pe adresa:
experimentalatutor@psychology.ro
Subiectul acestui e-mail va fi de forma: Proiect Partial II – Nume Prenume
În măsura în care nu vor exista probleme de natură tehnică, confirmarea de primire a e-mailului va fi trimisă în cel mult 48 de ore de la ziua primirii.
-------------------------------------------------------------------------------------
Start Time: 14.12.2009 00:00
End Time: 21.12.2009 23:59
https://portal.portalid.ubbcluj.ro/romana/psihologie_ro/an1/psy1031/Shared%20Documents/Proiecte%20partiale%20si%20examene/Proiect%20Partial%20II.pdf
-------------------------------------------------------------------------------------
Proiect Partial II
Utilizând cunostintele prezentate în capitolele 4 si 2.1 derulati următorul studiu:
- Generati un mini chestionar cu două întrebări care să permită evaluarea consumului de tutun si al activitătii fizice pe o scală numerică.
- Definiti populatia statistică din punctul de vedere al vârstei. Aplicati chestionarul la 25-30 de participanti si calculati indicatorii statistici descriptivi ai esantionului.
- Estimati media populatiei din care provin esantioanele selectate pentru ambele variabile măsurate (vezi punctul A).
Raportul final va fi editat într-un document Microsoft Office Word, fără restrictii asupra numărului de pagini.
Titlul fisierului va fi de forma: Nume_Prenume_Proiect_Partial_II.doc
Acest document va fi trimis ca si atasament la un e-mail pe adresa:
experimentalatutor@psychology.ro
Subiectul acestui e-mail va fi de forma: Proiect Partial II – Nume Prenume
În măsura în care nu vor exista probleme de natură tehnică, confirmarea de primire a e-mailului va fi trimisă în cel mult 48 de ore de la ziua primirii.
-------------------------------------------------------------------------------------
Start Time: 14.12.2009 00:00
End Time: 21.12.2009 23:59
thea- Alpha
- Mesaje : 232
Data de inscriere : 01/12/2009
Localizare : no man's land
salut
cine are putea sa ma lamureasca putin? nu prea ma descurc la acest partial II.
evaluarea pe scala numerica inseamna ca raspunsurile vor fi exprimate in numere?sau la posibilele raspunsuri li se atribuie, la sfarsit, un numar?
si care sunt indicatorii statistici care trebuiesc calculati?
va multumesc.
evaluarea pe scala numerica inseamna ca raspunsurile vor fi exprimate in numere?sau la posibilele raspunsuri li se atribuie, la sfarsit, un numar?
si care sunt indicatorii statistici care trebuiesc calculati?
va multumesc.
gtt- Trecator
- Mesaje : 6
Data de inscriere : 09/12/2009
Varsta : 38
Localizare : Cluj-N
Re: Proiect Partial II - Psihologie experimentala - deadline:21.12.09
asta a fost discutia de joi (17.12.2009) referitoare la proiect:
Tutoriat Experimentala: Pot sa va sugerez, evident doar celor care doresc, sa imi trimita rezolvarile la aceste subiecte (n.a.: subiecte de la examenele din anii trecuti). Le voi corecta, si le puteti posta pentru conferinta, pentru a invata cat mai mult.
Tutoriat Experimentala: Atunci vom putea discuta si mai concret.
cb: eu le fac,nu stiu daca toate,dar sunt interesante
Tutoriat Experimentala: In plus va recomand "Research Methods and Statistics in Psychology", trimisa de mine tot la conferinta. Este o carte elementara, usor de inteles.
Tutoriat Experimentala: Pai rezolvati cate doriti si puteti.
tv: incercam
tv: e mult mai usor daca avem probleme, altfel e doar teorie pura
tv: si mai greu de inteles
tv: probabil latura efectiv practica e foarte atractiva
Tutoriat Experimentala: In plus, daca vreti, va pot trimite si alte exercitii, pentru rezolvare, de la o conferinta la alta.
tv: vrem
Tutoriat Experimentala: Latura practica nu este doar atractiva, este vitala pentru voi. Inclusiv in viata cotidiana.
tv: da
tv: tocmai de aceea avem nevoie sa intelegem
Tutoriat Experimentala: Va loviti zilnic de pseudostiinta, sau de manipulari colective care folosesc stiinta drept paravan.
Tutoriat Experimentala: In acest caz, aveti intrebari legate de materie?
tv: eu deocamdata nu, vreau sa ma uit la subiecte
tv: sau daca doresc si colegii sa vorbim de proiect
Tutoriat Experimentala: Putem, daca aveti de intrebat.
Tutoriat Experimentala: Sau sa va propun eu o tema de discutie?
tv: poate e mai bine ( ... daca ceilalti tac)
cr: acum am sa ma repet dar mie mi-ar fi foarte de folos sa cautam teme de deiscutie legate de Partialul II
Tutoriat Experimentala: De exemplu: ce inseamna variabile interne si variabile externe intr-o cercetare?
Tutoriat Experimentala: Puteti intreba legat de partial, evident.
cr: nu sun t convins ca am inteles bine ..........calculati indicatorii statici descriptivi ai esantionului ?
Tutoriat Experimentala: Intrebarea mea pare simpla, dar nu este vorba de definitii. Ma intereseaza daca puteti aplica aceste concepte in practica.
Tutoriat Experimentala: Indicatorii descriptivi sunt media, mediana, modul, abaterea standard.
Tutoriat Experimentala: Acestea se calculeaza pentru fiecare esantion in parte, pentru a intelege comportamentul din esantion luat ca intreg.
Tutoriat Experimentala: De exemplu, daca vrem sa comparam doua esantioane, le comparam folosind indicatorii statistici. Testul t de comparatie a doua esantioane se foloseste de medie si abaterea standard.
cr: putem folosii ca subiecti aceasi participanti si la evaluarea consumului de tutun si la activitatiile sportive ?
tv: eu am inteles ca da
tv: ?
Tutoriat Experimentala: In principiu da.
cr: sa inteleg ca nu este foarte indicat ? si daca da de ce ?
Tutoriat Experimentala: Este vorba de tipul de cercetare. Daca masurati ambele variabile pe aceeasi subiecti aveti o cercetare de tip "masuratori repetate". Daca masurati variabilele pe subiecti diferiti, avem o cercetare de tip "esantioane independente". Problema este ca nu putem compara consumul de tutun si activitatea sportiva daca sunt masurate pe subiecti diferiti. Cred ca raspunsul este logic...
cr: da desi ar fi interesant o cercetare din care sa reiese cita activitate sportiva au fumatorii
cr: la punctul "C" "estimati media populatiei din care provin esantioanele selectate......."?
cr: nu am inteles cerintele
Tutoriat Experimentala: Da, se poate. Daca folosesti un esantion de sportivi si unul de fumatori, si masori pentru fiecare consumul de tutun si activitatea sportiva.
Tutoriat Experimentala: Problema de estimare a mediei. Aveti problema tratata in capitolul 2 din suport. Sunt ceva probleme legate de cum se erstimeaza media?
cr: deloc
cr: am facut deja la tema I
cr: insa se cere media varstei ?
Tutoriat Experimentala: Estimarea mediei este o procedura prin care aproximam media unei populatii pe care nu o putem masura prin media unui esantion extras aleator din aceasta populatie.
ic: universul esantionului trebuie neaparat sa fie format din fumatori si din sportivi?
Tutoriat Experimentala: Deci: nu stim media populatiei pentru ca nu o putem masura. Pentru a calcula o medie trebuie sa masuram toti subiectii.
Tutoriat Experimentala: NU! Poti face un esantion de fumatori si unul de sportivi.
Tutoriat Experimentala: Poti face su un esantion mixt, dar nu stiu la ce ar servi.
ar: esantionului de fumatori ii aplicam intrebarea despre consumul de tutun, iar celui de sportivi intrebarea despre activitatea sportiva?
Tutoriat Experimentala: Aproximarea mediei pupulatiei folosind media unui esantion duce la un rezultat de tip interval. Un exemplu bun este distractia cu sondajele din ziua alegerilor prezidentiale. Rezultatele sondajelor aproximau rezultatul real (media populatiei) sub forma de interval. De exemplu, daca un sondaj dadea rezultatul de 50,4% pentru Geoana, si eroarea era de +_ 2%, intervalul era 52,4 - 48,4.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
in principiu si azi - Luni: 18:00-20:00 - ar trebui sa fie un tutor online - daca nu cumva au luat deja vacanta
d. profesor bivolaru ne-a intrebat daca vrem consultatii si in vacanta, iar noi am spus da (dar dumnealui e joi)
azi daca nu ma-nsel, e de 'serviciu' d. profesor balazsi - incercati sa intrati online
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
tv: vorbim putin de variabile? mai aveti timp?
Tutoriat Experimentala: Perfect. Imi pare foarte rau pentru ele. Nu inteleg problema
Tutoriat Experimentala: Da, sigur ca am timp
tv: deci
tv: variabile interne si externe?
tv: daca imaginam un experiment
tv: pe (foarte ) scurt
tv: variabile interne sunt cele proprii subiectului
tv: iar cele externe mediului
tv: nu? sau da?
tv: ca sa intelegem practic
Tutoriat Experimentala: NU chiar!
tv: deci nu
Tutoriat Experimentala: Variabilele interne sunt cele care sunt luate in considerare in cercetare (sau experiment)
Tutoriat Experimentala: Cele externe sunt cele care NU AU FOST LUATE IN CONSIDERARE, dar afecteaza rezultatele cercetarii.
tv: nu au fost luate in considerare indiferent de masura in care afecteaza?
Tutoriat Experimentala: De exemplu, daca masor rezultatele la un examen si nu iau in considerare zgomotul din sala, nivelul de zgomot devine variabila externa daca INFLUENTEAZA serios rezultatele.
Tutoriat Experimentala: Daca masor nivelul zgomotului, si il iau in considerare la aprecierea performantelor, el devine variabila interna.
teodora.vlaicu: interesant
Tutoriat Experimentala: Daca doar il masor dar nu il iau in considerare, el ramane variabila externa.
Tutoriat Experimentala: Este o problema practica, asa cum sunt toate cunostintele de cercetare.
tv: interesant pt ca din cauza sau datorita variabilelor externe orice cercetare poate deveni foarte 'vie'
tv: da
Tutoriat Experimentala: Toate au fost obtinute prin practica.
tv: apare mai putin in laboratorunde conditiile sunt cat de cat controlate, nu?
Tutoriat Experimentala: Exact.
Tutoriat Experimentala: In practica, ceea ce conteaza este cat efect provoaca o variabila (factor).
tv: si daca modifica sensibil rezultatul
Tutoriat Experimentala: Foarte buna intrebarea! Exact din acest motiv folosim conditii controlate in experiment.
tv: da
cr: nu mai primesc postate intrebarile colegilor sau sunt care posteaza pe privat si nu pe conferinta ?
Tutoriat Experimentala: Sa eliminam cat mai multe variabile (externe), pentru a intelege comportamentul unei singure variabile, sau a catorva.
Tutoriat Experimentala: In acest moment, in afara de cele doua colege, nu este altcineva in discutie privata.
tv: (probabil nu posteaza, de aia nu vezi)
cr: nu primesc decat ce postati D-voastra
ar: la fel si eu
Tutoriat Experimentala: Este in regula, cele doua colege se retrag pe moment. Ele nu au intrebat altceva, incercau doar sa intre pe conferinta.
cr: ok
Tutoriat Experimentala: Ati inteles povestea cu variabilele externe si interne?
tv: (cred ca) da
cr: sincer nu prea
tv: e interesant
tv: dar greu de eliminat variabile externe in viata reala
Tutoriat Experimentala: Ce anume nu ai inteles?
cr: incerc sa formulez eu intrebare dupa raspunsurile D-voastra
Tutoriat Experimentala: Este foarte important sa intelegi
cr: nu am primit intrabarea
Tutoriat Experimentala: Asa este, in situatiile reale nu putem elimina variabilele externe.
tv: dar cercetarea sau ma rog experimentele din viata reala sunt cele interesante
tv: cele din laborator au mai mult caracter didactic
tv: sau poate simplific prea mult
Tutoriat Experimentala: In aceste situatii se foloseste ceea ce se numeste "experiment de teren", in care se lucreaza in conditii naturale. Aveti o comparatie experiment de laborator - experiment de teren in capitolul 4 din cartea "How science works".
Tutoriat Experimentala: Comparatia este foarte puna, pentru ca sunt ACELEASI cercetari facute si in laborator si in natura.
tv: voi citi
tv: dar se iau in considerare alte variabile
tv: nu intotalitate dar totusi altele
tv: nu?
tv: adica apar altele pe 'teren'
tv: in plus
Tutoriat Experimentala: Experimentele de laborator nu sunt dicactice. Au rolul de a ne arata ce sa intampla atunci cand nu avem variabile externe (sau efectele lor sunt mici).
tv: inteleg
Tutoriat Experimentala: Este adevarat ca putem avea diferente dintre comportamenul din laborator si cel din natura, dar din punct de vedere logic este important sa stim daca apar efecte in laborator.
tv: pt ca controlam mai bine variabilele in laborator
tv: si putem compara pe rand efectul celor externe?
tv: pe rand sau in paralel
Tutoriat Experimentala: Adica, daca in laborator studiem o sinfgura variabila si nu obtinem efect, am aflat ca doar ea singura nu produce efect. Este important de stiut.
tv: da
Tutoriat Experimentala: Doar simultan
Tutoriat Experimentala: Sau pe rand, dar in acest caz folosim tot experiment de laborator.
tv: da
Tutoriat Experimentala: Sa va dau un exemplu simplu. Sa spunem ca testam daca un medicament este eficient. Un experiment in conditii controlate (spital) ne arata daca medicamentul are efect in conditii stricte.
Tutoriat Experimentala: Un experiment natural inseamna sa il administram unor persoane neinternate, care pot lua si alte substante, deci in acest caz avem efecte suprapuse.
Tutoriat Experimentala: Ambele cercetari sunt utile in felul lor, pentru ca raspund unor intrebari diferite.
tv: da
Tutoriat Experimentala: In practica de cercetare nu exista metode perfecte, sau metode bune sau rele. Exista doar ideea de a folosi cea mai buna metoda pentru a raspunde la o intrebare concreta.
tv: in orice caz trebuie foarte clar stabilite conditiile initiale, intotdeauna
Tutoriat Experimentala: Evident, insa nu de fiecare data este posibil.
tv: da
Tutoriat Experimentala: Daca nu stim de existenta unui factor, nu putem tine cont de el pana nu il depistam.
Tutoriat Experimentala: In acest caz, prioritara devine cautarea factorului-problema.
Tutoriat Experimentala: Ati citit articolul "Carco Cult Science" ?
Tutoriat Experimentala: Cargo, scuze
tv: eu inca nu
cr: eu nu l-am citit ....nu il am
Tutoriat Experimentala: L-am trimis colegei voastre acum, nu mai stiu daca l-am trimis data trecuta
cr: s-a postat pe forum ?
tv: il postez acum
ll: posteaza.l daca ai timp
ll: acuma
Tutoriat Experimentala: Este un articol scurt, de fapt o conferinta. In stilul caracteristic Feynman. Contine insa un exemplu de cercetare a psihologilor behavioristi, legata de parcurgerea de cobai a unui labirint. este perfecta pentru a intelege ce inseamna depistarea unui factor extern.
Tutoriat Experimentala: Pe scurt, problema din cercetare era faptul ca acesti cobai isi foloseau reperele din parcursul anterior pentru a se intoarce acolo unde au primit atunci mancare.
tv: (l am pus la Files>Psihologie experimentala pe grupul yahoo)
Tutoriat Experimentala: Este distractiv sa cititi cum a reusit cercetatorul sa gaseasca i situatie in care cobaii sa nu mai aiba repere.
Tutoriat Experimentala: Deci, reperele cobailor erau un factor extern care trebuia eliminat.
Tutoriat Experimentala: Dar, pentru a-l elimina trebuie intai sa il recunosti.
Tutoriat Experimentala: Sa il identifici.
tv: he finally found that they could tell by the way the floor sounded when they ran over it
ll: mersi teodora
tv: domnului profesor trebuie sa i multumim
Tutoriat Experimentala: Merita sa cititi articolul, este si distractiv, plin de umor, dar si serios. Trateaza problema eticii de cercetare.
ll: multumim domnule profesor
Tutoriat Experimentala: Cu placere! Eu personal sunt foarte multumit de intrebarile primite!
tv: am o curiozitate putin off topic
Tutoriat Experimentala: Da?
tv: legat de cercetare si rapoarte de cercetare
tv: de ce
tv: in special americanii folosesc un limbaj mult mai accesibil
tv: fata de europeni sa spunem
Tutoriat Experimentala: Nu doar ei, si englezii
tv: da, si englezii
tv: unele carti in engleza sunt mai usor de inteles decat in limba romana
Tutoriat Experimentala: este o perspectiva mai mult culturala.
tv: traditie?
Tutoriat Experimentala: Francezii si germanii de ex. sunt "invatati" sa formuleze cat mai incalcit si mai "filosofic", dar asa nimeni nu ii mai intelege.
tv: cateodata pare ca se acopera printr un limbaj foarte pretios o realitate nu prea clara chia rsi celor ce o cerceteaza
tv: da
Tutoriat Experimentala: Karl Popper a discutat intr-o conferinta acest "stil". Cam din 2 pagini reieseau 2-3 idei scurte. Restul era acelasi lucru, spus altfel.
Tutoriat Experimentala: Putem sa ii spunem traditie.
Tutoriat Experimentala: Mai degraba este ceea ce se transmite de la profesor la studenti, cultura academica.
tv: sigur ca e nevoie de un limbaj elevat
tv: dar
Tutoriat Experimentala: Din acest motiv am preferat sa va trimit doar carti scrise cat mai clar si mai direct cu putinta.
cr: in germania este si vorba " ca ai vorbit mult si nu ai spus nimic !"
Tutoriat Experimentala: Pentru a invata din start un alt mod de a formula.
Tutoriat Experimentala: Cam asa ceva.
Tutoriat Experimentala: Mai mult de atat, este important pentru voi sa invatati sa ganditi simplu, direct si cat mai la obiect posibil.
tv: comunicarea asta 'in timp real' ne poate ajuta exact la asta
tv: altfel ramanem autodidacti
tv: si cu atatea variabile externe, nu i sigur ca ajungem acolo unde dorim
Tutoriat Experimentala: Da, asa este. Insa este important sa va folositi de ea la maximum.
Tutoriat Experimentala: Cei care pun intrebari la aceste intalniri castiga mult.
Tutoriat Experimentala: Eu sunt foarte multumit pe moment, si sper sa continue discutiile in aceeasi mod.
cr: pentru mine personal este acest mod de intalniri extraordinar
tv: si pentru mine
cr: multumesc mult
Tutoriat Experimentala: Ma bucur! Cu multa placere.
tv: Noi multumim
cr: o seara buna va doresc tuturor
Tutoriat Experimentala: Ne revedem asadar joia viitoare, si astept sa imi trimiteti, dara aveti chef, probleme rezolvate. Va voi trimite corectarea, si ar fi ideal daca le-ati posta pentru voi.
Tutoriat Experimentala: O seara cat mai frumoasa intregului an!
tv: la revedere
ll: la revedere!
tv: si dvs. la fel va dorim
cr: Multumim . la revedere
Tutoriat Experimentala: La revedere!
Tutoriat Experimentala: Pot sa va sugerez, evident doar celor care doresc, sa imi trimita rezolvarile la aceste subiecte (n.a.: subiecte de la examenele din anii trecuti). Le voi corecta, si le puteti posta pentru conferinta, pentru a invata cat mai mult.
Tutoriat Experimentala: Atunci vom putea discuta si mai concret.
cb: eu le fac,nu stiu daca toate,dar sunt interesante
Tutoriat Experimentala: In plus va recomand "Research Methods and Statistics in Psychology", trimisa de mine tot la conferinta. Este o carte elementara, usor de inteles.
Tutoriat Experimentala: Pai rezolvati cate doriti si puteti.
tv: incercam
tv: e mult mai usor daca avem probleme, altfel e doar teorie pura
tv: si mai greu de inteles
tv: probabil latura efectiv practica e foarte atractiva
Tutoriat Experimentala: In plus, daca vreti, va pot trimite si alte exercitii, pentru rezolvare, de la o conferinta la alta.
tv: vrem
Tutoriat Experimentala: Latura practica nu este doar atractiva, este vitala pentru voi. Inclusiv in viata cotidiana.
tv: da
tv: tocmai de aceea avem nevoie sa intelegem
Tutoriat Experimentala: Va loviti zilnic de pseudostiinta, sau de manipulari colective care folosesc stiinta drept paravan.
Tutoriat Experimentala: In acest caz, aveti intrebari legate de materie?
tv: eu deocamdata nu, vreau sa ma uit la subiecte
tv: sau daca doresc si colegii sa vorbim de proiect
Tutoriat Experimentala: Putem, daca aveti de intrebat.
Tutoriat Experimentala: Sau sa va propun eu o tema de discutie?
tv: poate e mai bine ( ... daca ceilalti tac)
cr: acum am sa ma repet dar mie mi-ar fi foarte de folos sa cautam teme de deiscutie legate de Partialul II
Tutoriat Experimentala: De exemplu: ce inseamna variabile interne si variabile externe intr-o cercetare?
Tutoriat Experimentala: Puteti intreba legat de partial, evident.
cr: nu sun t convins ca am inteles bine ..........calculati indicatorii statici descriptivi ai esantionului ?
Tutoriat Experimentala: Intrebarea mea pare simpla, dar nu este vorba de definitii. Ma intereseaza daca puteti aplica aceste concepte in practica.
Tutoriat Experimentala: Indicatorii descriptivi sunt media, mediana, modul, abaterea standard.
Tutoriat Experimentala: Acestea se calculeaza pentru fiecare esantion in parte, pentru a intelege comportamentul din esantion luat ca intreg.
Tutoriat Experimentala: De exemplu, daca vrem sa comparam doua esantioane, le comparam folosind indicatorii statistici. Testul t de comparatie a doua esantioane se foloseste de medie si abaterea standard.
cr: putem folosii ca subiecti aceasi participanti si la evaluarea consumului de tutun si la activitatiile sportive ?
tv: eu am inteles ca da
tv: ?
Tutoriat Experimentala: In principiu da.
cr: sa inteleg ca nu este foarte indicat ? si daca da de ce ?
Tutoriat Experimentala: Este vorba de tipul de cercetare. Daca masurati ambele variabile pe aceeasi subiecti aveti o cercetare de tip "masuratori repetate". Daca masurati variabilele pe subiecti diferiti, avem o cercetare de tip "esantioane independente". Problema este ca nu putem compara consumul de tutun si activitatea sportiva daca sunt masurate pe subiecti diferiti. Cred ca raspunsul este logic...
cr: da desi ar fi interesant o cercetare din care sa reiese cita activitate sportiva au fumatorii
cr: la punctul "C" "estimati media populatiei din care provin esantioanele selectate......."?
cr: nu am inteles cerintele
Tutoriat Experimentala: Da, se poate. Daca folosesti un esantion de sportivi si unul de fumatori, si masori pentru fiecare consumul de tutun si activitatea sportiva.
Tutoriat Experimentala: Problema de estimare a mediei. Aveti problema tratata in capitolul 2 din suport. Sunt ceva probleme legate de cum se erstimeaza media?
cr: deloc
cr: am facut deja la tema I
cr: insa se cere media varstei ?
Tutoriat Experimentala: Estimarea mediei este o procedura prin care aproximam media unei populatii pe care nu o putem masura prin media unui esantion extras aleator din aceasta populatie.
ic: universul esantionului trebuie neaparat sa fie format din fumatori si din sportivi?
Tutoriat Experimentala: Deci: nu stim media populatiei pentru ca nu o putem masura. Pentru a calcula o medie trebuie sa masuram toti subiectii.
Tutoriat Experimentala: NU! Poti face un esantion de fumatori si unul de sportivi.
Tutoriat Experimentala: Poti face su un esantion mixt, dar nu stiu la ce ar servi.
ar: esantionului de fumatori ii aplicam intrebarea despre consumul de tutun, iar celui de sportivi intrebarea despre activitatea sportiva?
Tutoriat Experimentala: Aproximarea mediei pupulatiei folosind media unui esantion duce la un rezultat de tip interval. Un exemplu bun este distractia cu sondajele din ziua alegerilor prezidentiale. Rezultatele sondajelor aproximau rezultatul real (media populatiei) sub forma de interval. De exemplu, daca un sondaj dadea rezultatul de 50,4% pentru Geoana, si eroarea era de +_ 2%, intervalul era 52,4 - 48,4.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
in principiu si azi - Luni: 18:00-20:00 - ar trebui sa fie un tutor online - daca nu cumva au luat deja vacanta
d. profesor bivolaru ne-a intrebat daca vrem consultatii si in vacanta, iar noi am spus da (dar dumnealui e joi)
azi daca nu ma-nsel, e de 'serviciu' d. profesor balazsi - incercati sa intrati online
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
tv: vorbim putin de variabile? mai aveti timp?
Tutoriat Experimentala: Perfect. Imi pare foarte rau pentru ele. Nu inteleg problema
Tutoriat Experimentala: Da, sigur ca am timp
tv: deci
tv: variabile interne si externe?
tv: daca imaginam un experiment
tv: pe (foarte ) scurt
tv: variabile interne sunt cele proprii subiectului
tv: iar cele externe mediului
tv: nu? sau da?
tv: ca sa intelegem practic
Tutoriat Experimentala: NU chiar!
tv: deci nu
Tutoriat Experimentala: Variabilele interne sunt cele care sunt luate in considerare in cercetare (sau experiment)
Tutoriat Experimentala: Cele externe sunt cele care NU AU FOST LUATE IN CONSIDERARE, dar afecteaza rezultatele cercetarii.
tv: nu au fost luate in considerare indiferent de masura in care afecteaza?
Tutoriat Experimentala: De exemplu, daca masor rezultatele la un examen si nu iau in considerare zgomotul din sala, nivelul de zgomot devine variabila externa daca INFLUENTEAZA serios rezultatele.
Tutoriat Experimentala: Daca masor nivelul zgomotului, si il iau in considerare la aprecierea performantelor, el devine variabila interna.
teodora.vlaicu: interesant
Tutoriat Experimentala: Daca doar il masor dar nu il iau in considerare, el ramane variabila externa.
Tutoriat Experimentala: Este o problema practica, asa cum sunt toate cunostintele de cercetare.
tv: interesant pt ca din cauza sau datorita variabilelor externe orice cercetare poate deveni foarte 'vie'
tv: da
Tutoriat Experimentala: Toate au fost obtinute prin practica.
tv: apare mai putin in laboratorunde conditiile sunt cat de cat controlate, nu?
Tutoriat Experimentala: Exact.
Tutoriat Experimentala: In practica, ceea ce conteaza este cat efect provoaca o variabila (factor).
tv: si daca modifica sensibil rezultatul
Tutoriat Experimentala: Foarte buna intrebarea! Exact din acest motiv folosim conditii controlate in experiment.
tv: da
cr: nu mai primesc postate intrebarile colegilor sau sunt care posteaza pe privat si nu pe conferinta ?
Tutoriat Experimentala: Sa eliminam cat mai multe variabile (externe), pentru a intelege comportamentul unei singure variabile, sau a catorva.
Tutoriat Experimentala: In acest moment, in afara de cele doua colege, nu este altcineva in discutie privata.
tv: (probabil nu posteaza, de aia nu vezi)
cr: nu primesc decat ce postati D-voastra
ar: la fel si eu
Tutoriat Experimentala: Este in regula, cele doua colege se retrag pe moment. Ele nu au intrebat altceva, incercau doar sa intre pe conferinta.
cr: ok
Tutoriat Experimentala: Ati inteles povestea cu variabilele externe si interne?
tv: (cred ca) da
cr: sincer nu prea
tv: e interesant
tv: dar greu de eliminat variabile externe in viata reala
Tutoriat Experimentala: Ce anume nu ai inteles?
cr: incerc sa formulez eu intrebare dupa raspunsurile D-voastra
Tutoriat Experimentala: Este foarte important sa intelegi
cr: nu am primit intrabarea
Tutoriat Experimentala: Asa este, in situatiile reale nu putem elimina variabilele externe.
tv: dar cercetarea sau ma rog experimentele din viata reala sunt cele interesante
tv: cele din laborator au mai mult caracter didactic
tv: sau poate simplific prea mult
Tutoriat Experimentala: In aceste situatii se foloseste ceea ce se numeste "experiment de teren", in care se lucreaza in conditii naturale. Aveti o comparatie experiment de laborator - experiment de teren in capitolul 4 din cartea "How science works".
Tutoriat Experimentala: Comparatia este foarte puna, pentru ca sunt ACELEASI cercetari facute si in laborator si in natura.
tv: voi citi
tv: dar se iau in considerare alte variabile
tv: nu intotalitate dar totusi altele
tv: nu?
tv: adica apar altele pe 'teren'
tv: in plus
Tutoriat Experimentala: Experimentele de laborator nu sunt dicactice. Au rolul de a ne arata ce sa intampla atunci cand nu avem variabile externe (sau efectele lor sunt mici).
tv: inteleg
Tutoriat Experimentala: Este adevarat ca putem avea diferente dintre comportamenul din laborator si cel din natura, dar din punct de vedere logic este important sa stim daca apar efecte in laborator.
tv: pt ca controlam mai bine variabilele in laborator
tv: si putem compara pe rand efectul celor externe?
tv: pe rand sau in paralel
Tutoriat Experimentala: Adica, daca in laborator studiem o sinfgura variabila si nu obtinem efect, am aflat ca doar ea singura nu produce efect. Este important de stiut.
tv: da
Tutoriat Experimentala: Doar simultan
Tutoriat Experimentala: Sau pe rand, dar in acest caz folosim tot experiment de laborator.
tv: da
Tutoriat Experimentala: Sa va dau un exemplu simplu. Sa spunem ca testam daca un medicament este eficient. Un experiment in conditii controlate (spital) ne arata daca medicamentul are efect in conditii stricte.
Tutoriat Experimentala: Un experiment natural inseamna sa il administram unor persoane neinternate, care pot lua si alte substante, deci in acest caz avem efecte suprapuse.
Tutoriat Experimentala: Ambele cercetari sunt utile in felul lor, pentru ca raspund unor intrebari diferite.
tv: da
Tutoriat Experimentala: In practica de cercetare nu exista metode perfecte, sau metode bune sau rele. Exista doar ideea de a folosi cea mai buna metoda pentru a raspunde la o intrebare concreta.
tv: in orice caz trebuie foarte clar stabilite conditiile initiale, intotdeauna
Tutoriat Experimentala: Evident, insa nu de fiecare data este posibil.
tv: da
Tutoriat Experimentala: Daca nu stim de existenta unui factor, nu putem tine cont de el pana nu il depistam.
Tutoriat Experimentala: In acest caz, prioritara devine cautarea factorului-problema.
Tutoriat Experimentala: Ati citit articolul "Carco Cult Science" ?
Tutoriat Experimentala: Cargo, scuze
tv: eu inca nu
cr: eu nu l-am citit ....nu il am
Tutoriat Experimentala: L-am trimis colegei voastre acum, nu mai stiu daca l-am trimis data trecuta
cr: s-a postat pe forum ?
tv: il postez acum
ll: posteaza.l daca ai timp
ll: acuma
Tutoriat Experimentala: Este un articol scurt, de fapt o conferinta. In stilul caracteristic Feynman. Contine insa un exemplu de cercetare a psihologilor behavioristi, legata de parcurgerea de cobai a unui labirint. este perfecta pentru a intelege ce inseamna depistarea unui factor extern.
Tutoriat Experimentala: Pe scurt, problema din cercetare era faptul ca acesti cobai isi foloseau reperele din parcursul anterior pentru a se intoarce acolo unde au primit atunci mancare.
tv: (l am pus la Files>Psihologie experimentala pe grupul yahoo)
Tutoriat Experimentala: Este distractiv sa cititi cum a reusit cercetatorul sa gaseasca i situatie in care cobaii sa nu mai aiba repere.
Tutoriat Experimentala: Deci, reperele cobailor erau un factor extern care trebuia eliminat.
Tutoriat Experimentala: Dar, pentru a-l elimina trebuie intai sa il recunosti.
Tutoriat Experimentala: Sa il identifici.
tv: he finally found that they could tell by the way the floor sounded when they ran over it
ll: mersi teodora
tv: domnului profesor trebuie sa i multumim
Tutoriat Experimentala: Merita sa cititi articolul, este si distractiv, plin de umor, dar si serios. Trateaza problema eticii de cercetare.
ll: multumim domnule profesor
Tutoriat Experimentala: Cu placere! Eu personal sunt foarte multumit de intrebarile primite!
tv: am o curiozitate putin off topic
Tutoriat Experimentala: Da?
tv: legat de cercetare si rapoarte de cercetare
tv: de ce
tv: in special americanii folosesc un limbaj mult mai accesibil
tv: fata de europeni sa spunem
Tutoriat Experimentala: Nu doar ei, si englezii
tv: da, si englezii
tv: unele carti in engleza sunt mai usor de inteles decat in limba romana
Tutoriat Experimentala: este o perspectiva mai mult culturala.
tv: traditie?
Tutoriat Experimentala: Francezii si germanii de ex. sunt "invatati" sa formuleze cat mai incalcit si mai "filosofic", dar asa nimeni nu ii mai intelege.
tv: cateodata pare ca se acopera printr un limbaj foarte pretios o realitate nu prea clara chia rsi celor ce o cerceteaza
tv: da
Tutoriat Experimentala: Karl Popper a discutat intr-o conferinta acest "stil". Cam din 2 pagini reieseau 2-3 idei scurte. Restul era acelasi lucru, spus altfel.
Tutoriat Experimentala: Putem sa ii spunem traditie.
Tutoriat Experimentala: Mai degraba este ceea ce se transmite de la profesor la studenti, cultura academica.
tv: sigur ca e nevoie de un limbaj elevat
tv: dar
Tutoriat Experimentala: Din acest motiv am preferat sa va trimit doar carti scrise cat mai clar si mai direct cu putinta.
cr: in germania este si vorba " ca ai vorbit mult si nu ai spus nimic !"
Tutoriat Experimentala: Pentru a invata din start un alt mod de a formula.
Tutoriat Experimentala: Cam asa ceva.
Tutoriat Experimentala: Mai mult de atat, este important pentru voi sa invatati sa ganditi simplu, direct si cat mai la obiect posibil.
tv: comunicarea asta 'in timp real' ne poate ajuta exact la asta
tv: altfel ramanem autodidacti
tv: si cu atatea variabile externe, nu i sigur ca ajungem acolo unde dorim
Tutoriat Experimentala: Da, asa este. Insa este important sa va folositi de ea la maximum.
Tutoriat Experimentala: Cei care pun intrebari la aceste intalniri castiga mult.
Tutoriat Experimentala: Eu sunt foarte multumit pe moment, si sper sa continue discutiile in aceeasi mod.
cr: pentru mine personal este acest mod de intalniri extraordinar
tv: si pentru mine
cr: multumesc mult
Tutoriat Experimentala: Ma bucur! Cu multa placere.
tv: Noi multumim
cr: o seara buna va doresc tuturor
Tutoriat Experimentala: Ne revedem asadar joia viitoare, si astept sa imi trimiteti, dara aveti chef, probleme rezolvate. Va voi trimite corectarea, si ar fi ideal daca le-ati posta pentru voi.
Tutoriat Experimentala: O seara cat mai frumoasa intregului an!
tv: la revedere
ll: la revedere!
tv: si dvs. la fel va dorim
cr: Multumim . la revedere
Tutoriat Experimentala: La revedere!
Ultima editare efectuata de catre thea in Vin Ian 08, 2010 10:40 am, editata de 1 ori
thea- Alpha
- Mesaje : 232
Data de inscriere : 01/12/2009
Localizare : no man's land
confirmare Proiect partial II ?
Voi ati primit confirmarea de perimire pentru Proiect partial II ?
cb- Mesaje : 1
Data de inscriere : 07/12/2009
Re: Proiect Partial II - Psihologie experimentala - deadline:21.12.09
nici eu n-am primit confirmarecb a scris:Voi ati primit confirmarea de perimire pentru Proiect partial II ?
thea- Alpha
- Mesaje : 232
Data de inscriere : 01/12/2009
Localizare : no man's land
Subiecte similare
» Examen partial II - Psihologie experimentala - deadline:11.01.2010
» Proiect Partial II - Psihologie experimentala - anuntarea temei; deadline:21.12.09
» Partial psihologie experimentala
» Psihologie experimentala - Proiect de semestru
» Examen partial II - Psihologie experimentala - deadline:11.01.2010
» Proiect Partial II - Psihologie experimentala - anuntarea temei; deadline:21.12.09
» Partial psihologie experimentala
» Psihologie experimentala - Proiect de semestru
» Examen partial II - Psihologie experimentala - deadline:11.01.2010
UBB CLUJ Psihologie IDD an I - 2009-2010 :: Psihologie IDD an I :: Informatii reorganizate din semestrul I (members only) :: Psihologie experimentala si analiza datelor
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|