SARCINĂ DE SEMESTRU: Psihologia dezvoltarii, IDD an II, semestrul I.
UBB CLUJ Psihologie IDD an I - 2009-2010 :: Psihologie IDD an II semestrul 1 :: Psihologia dezvoltarii (psihologia copilului)
Pagina 1 din 1
SARCINĂ DE SEMESTRU: Psihologia dezvoltarii, IDD an II, semestrul I.
Cititi cu atenție următorul text despre un copil de 3 ani:
"Paula este o fetiță de 3 ani. Ei îi place mult să meargă în parc. Într-o zi, pe când se plimba cu mama ei, pe lângă ele trece o pisică. Deși Paula are un cățel acasă pe care îl cheamă Happy, ea se uită la mamă și îi arată cu mâna înspre pisică, spunând: Uite, Happy! Paula se așează cu mama pe o bancă și îi spune mamei: „Vreau păpușa mea!”. Mama i-o dă Paulei pe Dolly - păpușa cu față zâmbitoare. Paula se uită la păpușă și spune : „Dolly râde... fericită!”. În timp ce se joacă, Paula scapă păpușa sub bancă. Fără să o mai caute, ca și cum ar fi dispărut, îi cere mamei coarda și începe să sară coarda. Un băiețel care se juca cu mingea o vede pe Paula, se apropie de ea și o cheamă să se joace împreună. Paula se uită la mama ei. Deși vede că aceasta pare îngrijorată, începe să se joace cu băiețelul. Aceștia se joacă cu mingea o vreme, aruncând-o de la unul la celălalt. Băiatul îi spune că mingea lui e o rachetă. Paula spune că va trimite racheta pe lună și aruncă mingea cu toată forța. Mingea dispare după tobogan și copiii nu o mai găsesc. Un copil care se dădea pe tobogan a văzut mingea și a început să se joace cu ea.
Atunci când Paula și mama ei ieșeau din parc, Paula a văzut un copil jucându-se cu mingea pe care a pierdut-o. Merge să îi ceară mingea înapoi, dar copilul se supără și începe să plângă. La început Paula nu înțelege, dar apoi își dă seama că acel copil nu a văzut-o atunci când s-a jucat cu mingea și de aceea nu avea de unde să știe că era mingea pe care ea a pierdut-o. Paula îi spune că e mingea ei și o cere din nou. Chiar dacă copilul nu vrea să i-o dea, ea se întristează puțin, dar îi lasă mingea copilului și pleacă spre casă împreună cu mama ei."
Cerințe:
În textul de mai sus apar mai multe comportamente (cu litere italice) pentru fiecare dintre cele trei tipuri de dezvoltare. Comportamentele menţionate pot fi potrivite sau nepotrivite pentru vârsta de 3 ani. Rezolvaţi următoarele cerinţe:
1. Precizați care sunt cele trei tipuri de dezvoltare și încadrați toate comportamentele scrise cu litere italice în tipul potrivit. Pentru a rezolva mai ușor, încercați ca pentru fiecare comportament să identificați procesul sau abilitatea care îl susține.
2. Grupați comportamentele scrise cu litere italice în comportamente potrivite și nepotrivite vârstei de 3 ani. Pentru fiecare comportament nepotrivit, menționați vârsta la care acesta ar fi potrivit.
3. a) Denumiți abilitatea la care face referire următorul fragment din text:
„Atunci când Paula și mama ei ieșeau din parc, Paula a văzut un copil jucându-se cu mingea pe care a pierdut-o. Merge să îi ceară mingea înapoi, dar copilul se supără și începe să plângă. La început Paula nu înțelege, dar apoi își dă seama că acel copil nu a văzut-o atunci când s-a jucat cu mingea și de aceea nu avea de unde să știe că era mingea pe care ea a pierdut-o.”
b) Descrieți modul în care se dezvoltă această abilitate între 3 - 6 ani (vezi şi Schaffer, 2007, și Poole, Warren, & Nunez, 2007).
c) Reformulați fragmentul, arătând cum ar trebui să se comporte Paula la nivelul acestei abilităţi.
Proiectul se va preda până în data de 15 decembrie 2010, prin e-mail la adresa: DezvoltariiTutor@psychology.ro. Nici o temă sosită după această dată NU va fi luată în considerare. Proiectul trebuie realizat INDIVIDUAL; orice grup de teme similare va fi punctat cu 0.
Tema (maxim 3 pagini, fără textul sarcinii) va fi scrisă în document word varianta compatibila word 1997-2003 (extensie .doc), atașat e-mailului. Vă rugăm nu uitați să vă treceți numele complet în documentul atașat. Această temă valorează 3 puncte din nota finală pe semestrul I.
"Paula este o fetiță de 3 ani. Ei îi place mult să meargă în parc. Într-o zi, pe când se plimba cu mama ei, pe lângă ele trece o pisică. Deși Paula are un cățel acasă pe care îl cheamă Happy, ea se uită la mamă și îi arată cu mâna înspre pisică, spunând: Uite, Happy! Paula se așează cu mama pe o bancă și îi spune mamei: „Vreau păpușa mea!”. Mama i-o dă Paulei pe Dolly - păpușa cu față zâmbitoare. Paula se uită la păpușă și spune : „Dolly râde... fericită!”. În timp ce se joacă, Paula scapă păpușa sub bancă. Fără să o mai caute, ca și cum ar fi dispărut, îi cere mamei coarda și începe să sară coarda. Un băiețel care se juca cu mingea o vede pe Paula, se apropie de ea și o cheamă să se joace împreună. Paula se uită la mama ei. Deși vede că aceasta pare îngrijorată, începe să se joace cu băiețelul. Aceștia se joacă cu mingea o vreme, aruncând-o de la unul la celălalt. Băiatul îi spune că mingea lui e o rachetă. Paula spune că va trimite racheta pe lună și aruncă mingea cu toată forța. Mingea dispare după tobogan și copiii nu o mai găsesc. Un copil care se dădea pe tobogan a văzut mingea și a început să se joace cu ea.
Atunci când Paula și mama ei ieșeau din parc, Paula a văzut un copil jucându-se cu mingea pe care a pierdut-o. Merge să îi ceară mingea înapoi, dar copilul se supără și începe să plângă. La început Paula nu înțelege, dar apoi își dă seama că acel copil nu a văzut-o atunci când s-a jucat cu mingea și de aceea nu avea de unde să știe că era mingea pe care ea a pierdut-o. Paula îi spune că e mingea ei și o cere din nou. Chiar dacă copilul nu vrea să i-o dea, ea se întristează puțin, dar îi lasă mingea copilului și pleacă spre casă împreună cu mama ei."
Cerințe:
În textul de mai sus apar mai multe comportamente (cu litere italice) pentru fiecare dintre cele trei tipuri de dezvoltare. Comportamentele menţionate pot fi potrivite sau nepotrivite pentru vârsta de 3 ani. Rezolvaţi următoarele cerinţe:
1. Precizați care sunt cele trei tipuri de dezvoltare și încadrați toate comportamentele scrise cu litere italice în tipul potrivit. Pentru a rezolva mai ușor, încercați ca pentru fiecare comportament să identificați procesul sau abilitatea care îl susține.
2. Grupați comportamentele scrise cu litere italice în comportamente potrivite și nepotrivite vârstei de 3 ani. Pentru fiecare comportament nepotrivit, menționați vârsta la care acesta ar fi potrivit.
3. a) Denumiți abilitatea la care face referire următorul fragment din text:
„Atunci când Paula și mama ei ieșeau din parc, Paula a văzut un copil jucându-se cu mingea pe care a pierdut-o. Merge să îi ceară mingea înapoi, dar copilul se supără și începe să plângă. La început Paula nu înțelege, dar apoi își dă seama că acel copil nu a văzut-o atunci când s-a jucat cu mingea și de aceea nu avea de unde să știe că era mingea pe care ea a pierdut-o.”
b) Descrieți modul în care se dezvoltă această abilitate între 3 - 6 ani (vezi şi Schaffer, 2007, și Poole, Warren, & Nunez, 2007).
c) Reformulați fragmentul, arătând cum ar trebui să se comporte Paula la nivelul acestei abilităţi.
Proiectul se va preda până în data de 15 decembrie 2010, prin e-mail la adresa: DezvoltariiTutor@psychology.ro. Nici o temă sosită după această dată NU va fi luată în considerare. Proiectul trebuie realizat INDIVIDUAL; orice grup de teme similare va fi punctat cu 0.
Tema (maxim 3 pagini, fără textul sarcinii) va fi scrisă în document word varianta compatibila word 1997-2003 (extensie .doc), atașat e-mailului. Vă rugăm nu uitați să vă treceți numele complet în documentul atașat. Această temă valorează 3 puncte din nota finală pe semestrul I.
Lacry- Trecator
- Mesaje : 9
Data de inscriere : 25/02/2010
Localizare : Cluj-Napoca
Subiecte similare
» PROIECT PSIHOLOGIA PERSONALITĂŢII
» pentru cei care au ales psihologia animala
» Tema de lucru la Psihodiagnostic, semestrul I, an II IDD
» PROIECT PSIHOLOGIE SOCIALA ANUL II ID – SEMESTRUL 1
» proiect de semestru
» pentru cei care au ales psihologia animala
» Tema de lucru la Psihodiagnostic, semestrul I, an II IDD
» PROIECT PSIHOLOGIE SOCIALA ANUL II ID – SEMESTRUL 1
» proiect de semestru
UBB CLUJ Psihologie IDD an I - 2009-2010 :: Psihologie IDD an II semestrul 1 :: Psihologia dezvoltarii (psihologia copilului)
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|